Nyt spil
Gamification-teknikker bruges i mange forretningssektorer i dag, herunder casino. Det er processen med at introducere spillignende elementer i ikke-spilmiljøer. Denne tendens er allerede begyndt at dukke op i online casinoernes verden, hvor flere og flere casino integrerer spilmekanikker på deres hjemmeafr. Hvad online casinoerDet handler om at skabe en ny og sjov oplevelse for spillerenne, der bliver et spil i sig selv. Så hvordan kan et online casino opnå gamification-effekten? Sandhén er, at du sandsynligvis allerede har oplevet gamification på en eller anden måde, hvad enten det er ved at samle point, når du spilleren på spil, eller ved at opnå et bestemt mål, deltage i en turnering eller noget helt andet. Det er alt sammen en del af gamification-processen. Det, der gør denne tendens så succesfuld, er, at den påvirker hjernen på samme måde som for eksempel den velkendte ... VIP-loyellertetsprogrammer gør og tvinger dig til at komme tilbage for at fortsætte jeres fremskridt.
En af de første til at omfavne denne trend var Casumo Casino. De har haft stor succes med at bruge gamification-teknikker på deres hjemmeaf. I øjeblikket er det steder populære casino med gamification Casumo Casino, som inviterer spillere ind i en spændende virtuel verden af rumobjekter. Et andet fantastisk casino med gamification, som åbnede i slutningen af 2018, er Wishmaker CasinoGå ikke glip af vores interview med Sami Kurvinen om dette emne i martsudgaven af vores magasog her.
Industri Nyheder
Branchenyheder, Spil i USA
Industri Nyheder
![]() |
![]() |
![]() |
Introduktion |
Oplåsbart indhold |
Turneringer |
| Ved at bruge gamification får casino en konkurrencefordel i forhold til andre casino, da spil på et casino med gamification kan være en langt mere fornøjelig og givende oplevelse. | Du kan låse op for især indhold, som du kun kan få adgang til, når du når et bestemt niveau eller en bestemt fase i spillet, eller hvis du samler nok point. | Spillere kan nyder at deltage i turneringer mod rigtige mennesker i stedet for computere. |
![]() |
![]() |
![]() |
Fællesskaber |
Historier |
Virtuel valuta |
| Ja, du kan nu blive en del af et online casinoerfællesskab. Disse kaldes ofte casino sociale netværk. Nu kan du blive en del af dem fra deres eget hjem og spille med forskellige mennesker fra hele verden. | Fortællinger er historier med plot og karakterer, der optræder i film, bøger og spil. Vi begynder selv at se disse fortællinger i online casino. | Virtuelle valutaer skabes af online casino, der skal byttes til værdifulde genstande. Disse kan være point, mønter, guld og mere, som kan bruges til at låse op for nye niveauer, få bonusser og meget mere. |
![]() |
||
Fremgang |
||
| Niveauprogression sker, når en spilleren når det næste trog eller niveau i et spil, normalt ved at samle de nødvendige point for niveauet. |

Gamification har allerede indført sig i mange forskellige virksomheder og brancher, så det er ikke overraskende, at online casino selv har taget denne praksis til sig. Online casino er ret innyttive og konkurrerer konstant om nye spillere, så det er vigtigt for deres forretning at anvende de nyeste initiativer, strategier og teknologier. Med branchens udvidelse til mobile enheder syntes gamification af online- og mobilcasino at være det næste påturlige skridt i branchens udvikling mod en bedre brugeroplevelse. Spillere kræver ikke kun bonusser, men selv interessante incitamenter, der holder dem interesserede, mens de spilleren. Der er selvfølgelig spillere, der ikke er store fans af hele gamification-bevægelsen, som det er tilfældet i andre virksomheder og brancher, hvor en vis prvurderingertdel af kunderne måske ikke er modtagelige for gamification. Heldigvis for disse spillere tilbyder mange online casino traditionelle VIP-programmer.
At opnå gamification betyder at sætte scenen og målene for spillerenne. Du skal skabe et spil for deres publikum med en klar belønning eller et klart mål, som spillerenne kan stræbe efter. Du skal selv lave et sæt regler og tydeligt forklare deres publikum, hvordan de skal spille. I online casinoernes verden inkluderer gamification normalt et element af historiefortælling for at holde publikum engageret og underholdt. Typisk afslører de fleste casino ét niveau af spillet ad gangen for at drille spilleren og opretholde et element af overraskelse. Gamification giver online casinoeret mulighed for at vise et par små glimt af de belønninger, der venter spillerenne, på en omhyggeligt planlagt måde. Disse små glimt motiverer spillerenne til at fortsætte med at spille spillet for at fuldføre opgaven. Gamification er en meget sjov måde at gøre casinoeret mindeværdigt på. Spillere kan nyder belønninger såsom gratis spins, bonuspenge og andet, når de har gennemført et niveau, og deres nye mål bliver annonceret for dem. Der er mange måder, hvorpå et casino kan tilbyde en god gamification-oplevelse til sine besøgende, og de fleste populære casino med gamification bruger typisk mange af disse metoder til at holde spillerenne interesserede. Det er trods alt oplevelsen, der får en spilleren til at komme tilbage for at spille på casinoeret.
Hvad er indhold, der kan låses op? Det er den måde, et spilsselve skaber historiefortællende elementer og karakterer på og introducerer dem til deres publikum. Dette indhold er det, der får spillerenne til at vende tilbage. Som tidlspile nævnt præsenterer spil typisk kun spillerenne for brikker i puslespillet ad gangen for at opfordre dem til at blive ved med at vende tilbage og fuldføre opgaver. Når en spilleren når et nyt niveau, får de den næste opgave og i nogle tilfælde en bestemt mængde tid til at fuldføre den for at låse op for det næste niveau. Med andre ord, med hvert gennemført niveau låser spillerenne op for nyt indhold. Dette er en af de måder, som spilsselver bruger til at holde spillerenne begejstrede for spillet og få dem til at ville vende tilbage dag efter dag.
Gamification er helt sikret kommet for at blive, og de fleste spillere synes at nyder det. Online casino stræber konstant efter at forbedre brugeroplevelsen ved at inkorporere nye gamification-elementer i deres platforme. Lad os tage et kig på nogle af de seneste trends, der i øjeblikket bruges i online casinoer:
Mange online casino er begyndt at introducere forskellige betellerngsmetoder såsom kryptovalutaer og diverse andre betellerngsplatforme. Det er tydeligt, at casino er åbne for nye valutaer for at tilbyde deres spillere et udvalg, og casino med gamification har normalt det største udvalg af tilpassede valutaer. Spillere kan handle valutaer lige fra guld til frø, ædelsten og alt derimellem. Dette er en tendens, der sandsynligvis vil fortsætte i fremtiden.
Virtual reellerty, eller VR, vinder popularitet i online casinoerverdenen, så det giver mening, at VR selv introduceres i gamification. Online casino bruger gamification til at forvandle deres hjemmeaf til et selvstændigt spil, og VR passer rigtig godt ind i dette. Hvis en spilleren har specielt VR-udstyr, vil de kunne spille spillet på en VR-platforme. Selvom der ikke er mange casino, der i øjeblikket tilbyder en VR-mulighed, forudsiges det, at dette vil ændre sig i den nærstedere fremtid.
Som tidlspile nævnt forventes det, at når et casino begynder at inkorporere spillelementer og en form for gamification på sin hjemmeaf, vil det spårt blive et rigtigt selvstændigt spil. Gamification-elementer er normalt indbygget i især spilleautomater, men de fleste casino er stadig tøvende med at introducere gamification i traditionelle bordspil som poker, blackjack og roulette. Bordspil forbliver de samme, mens spilleautomater allerede har mange forskellige variationer. Dette skyldes fremmest, at det er meget vanskelspile at introducere historiefortælling og gamification i bordspil end i videoautomater. Gamification-elementer bør være subtile og ikke for åbenlyse. Casinoer bør ikke forsøge at skabe gamification omkring hvert element på deres hjemmeaf, men spårere være en påturlig proces, der kombinerer begge verdener – gambling og gaming.
Storytelling er kernen i gamification. Det er en rejse, hvor storytelling er en opfordring til handling. Ligesom alle historier har gamification-historier en begyndelse, en midte og en slutning. Gamification-elementer binder historien sammen og skaber et engagerende plot. Gamification i spilindustrien er lige begyndt og har lang vej at gå for at udvikle den slags historier, der rent faktisk forvandler casual spillere til engagerede og loyale spillere. En god og engagerende historie kan ændre hele brugeroplevelsen og få spilleren til at føle, at de kommer tilbage efter mere. Uanset hvad er vi spændte på at se, hvilke historier casino finde på i fremtiden.
Sociale medier er selv en trend i online casinoerindustrien. Det er meget sværere at opnå gamification-elementer, når det kombineres med sociale medier, men det er en fantastisk måde for casino at gøre deres spil mere populære gennem deling og likes. Spillere over hele verden elsker at bruge sociale medier til at streame deres spil, og dette kan spårt selv være tilfældet for casino med gamification.
Gamification handler om at sætte mål og holde spillerenne engagerede. For at opnå dette skal casino give spillerenne en form for spænding og forventning sammen med en historie. Derfor sætter de mål. Mål kan være så simple som at spille et bestemt spil eller samle et vist antal point. Bogindsatserligt talt alt kan forvandles til et mål, så længe det holder spillerenne motiverede og begejstrede! Heldigvis er de fleste casino utroligt kreative, når det kommer til at skabe mål.
Vil du prøve nogle gamificerede casinoer? Her er vores nuværende favoritter:

Forfatter

Forfatter
Hjemmeafadministrator